Szczegóły

inwestycji


Nowoprojektowane zadaszenie wiat peronowych - Obszar C
Odtworzenie Zabytkowego Historycznego Kompleksu Dworca - Wrocław Główny

  • Lokalizacja: Wrocław
  • Architektura: GRUPA 5 Architekci Sp. z o.o
  • Inwestor: PKP Polskie Koleje Państwowe S.A

Obiekt zaprojektowano jako halę stalową o charakterze otwartym. Całkowita długość budynku wynosi 84,0 m, szerokość 34,0 m. Wysokość konstrukcji powyżej poziomu peronów wynosi ok. 11,6 m.
Ustrój nośny tworzą poprzeczne ramy czteronawowe, złożone z trzech segmentów, z słupami utwierdzonymi w fundamentach. Rygle ram zaprojektowano jako łukowe ze ściągami z cięgien prętowych, systemowych, we wszystkich nawach.Rozstaw słupów w kierunku poprzecznym wynosi 21,0 m zaś w kierunku podłużnym 11,40 m. Przy głowicach słupów w kierunku równoległym do torów kolejowych zamocowane są tężniki rurowe, zaprojektowane z profili rurowych.

Konstrukcje dachu stanowią ramy główne (prostopadłe do torów kolejowych), oraz ramy diagonalne pomiędzy słupami. Rygle ram głównych zaprojektowano z profil stalowych rurowych. W łukach ram głównych zaprojektowano ściągi prętowe systemowe S460 DETAN firmy HALFEN o średnicy Ø30 mm.

Przekrycie dachu stanowi membrana mocowana do stalowych rygli. Membrana VALMEX FR 1400 MEHATOP F - type IV gramatura całkowita 1350g/m2, Liny naciągające membranę zaprojektowano jako systemowe PG55 firmy PFEIFER, Posadowienie hali zaprojektowano z pośrednio w technologii „Jet Grouting”.
Na każdy oczep żelbetowy przypadają 4 pale Ø60 (w narożnikach) długości ~10,0m z zatopionymi profilami stalowymi HEB 120.

Zdjęcia

z inwestycji