Szczegóły

inwestycji


Budynek biurowo-usługowy "Instytut Pileckiego" w Warszawie

  • Lokalizacja: Warszawa, ul. Sienna 82
  • Inwestor: INSTYTUT SOLIDARNOŚCI I MĘSTWA imienia WITOLDA PILECKIEGO ul. Foksal 17, Warszawa
  • Architektura: Bogumił Kidziak Architekt

Projektowany obiekt stanowi budynek biurowo-usługowy podlegający przebudowie, składający się z dwóch części oddzielonych dylatacją – budynku A i budynku B. Budynek A posiada dwie kondygnacje nadziemne i jest częściowo podpiwniczony. Znajdują się w nim pomieszczenia biurowe oraz garaż. Obiekt ten zostanie całkowicie rozebrany. Został on częściowo odbudowany w 1995 roku po katastrofie budowlanej. Część odbudowana wykonana jest w technologii tradycyjnej, z zastosowaniem stropów gęstożebrowych typu Teriva oraz ścian z cegły pełnej i dziurawki. Natomiast część, która przetrwała katastrofę, posiada strop żelbetowy płytowy, stropy DMS oraz ściany również z cegły pełnej i dziurawki. Budynek B to część biurowo-usługowa o sześciu kondygnacjach nadziemnych i jednej podziemnej, która będzie podlegać przebudowie. W ramach inwestycji przewiduje się zarówno przebudowę istniejącego budynku, jak i dobudowę nowej części. Istniejąca część budynku B po przebudowie będzie posiadać pięć kondygnacji nadziemnych i jedną podziemną. Nowo projektowana część zostanie zrealizowana w formie dwóch segmentów: części niskiej o dwóch kondygnacjach nadziemnych oraz jednej podziemnej, a także części wysokiej o czterech kondygnacjach nadziemnych i jednej podziemnej. Budynek B posiada konstrukcję mieszaną – szkieletową i tradycyjną. Podciągi monolityczne rozmieszczone są podłużnie względem budynku i opierają się na monolitycznych słupach żelbetowych oraz częściowo na ścianach murowanych. W ścianie zewnętrznej podciągi monolityczne podpierane są przez ceglane filarki wykonane z cegły pełnej, sięgające do poziomu czwartego piętra włącznie. Na niższych kondygnacjach zastosowano słupy żelbetowe, natomiast w elewacji południowej na poziomie parteru znajdują się słupy stalowe wypełnione betonem. Stropy w budynku wykonane są w technologii DMS, z rozstawem żeber wynoszącym 50 lub 65 cm. Strop pod przejazdem wykonany został jako żelbetowy płytowy. Posadowienie budynku zrealizowano na ławach żelbetowych oraz stopach betonowych.

Zdjęcia

z inwestycji